מה מסתתר בדגלים של קנדה?
דגל ניו ברונסוויק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

דגל קנדה

לכתיבת הפוסט הזה שאבתי השראה מבלוג ממש מעניין (בעברית) בנושא דגלים! מסתבר שיש שני חבר'ה שכותבים בלוג בשם "הדגלן" ומדי פעם מספרים שם על כל מיני דגלים. שם למשל למדתי שלחקר דגלים יש שם מדעי – וקסילולוגיה. חשבתי איך לחבר את זה לבלוג שלי והגעתי למסקנה שיכול להיות נחמד לקרוא ולכתוב קצת על הדגלים של קנדה והפרובינציות שלה.

אם אתם חושבים על טיול בקנדה ולא יודעים מאיפה להתחיל, כתבתי מדריך בסיסי שייתן קצת רקע והבנה על המדינה המדהימה הזאת.

כולם יודעים שבמרכזו נמצא עלה מייפל אדום ואחרי ביקור שם גם מאוד ברור למה מייפל. אבל למה אדום? ומה עוד אפשר ללמוד על הדגל?

אז ככה: שני הפסים האדומים שווים ברוחבם ושווים ביחד לרוחב של הפס הלבן. הצבע האדום נלקח מ-Saint George's cross הלוא הוא דגל אנגליה ויחד עם הלבן הוגדרו כצבעים הרשמיים של קנדה. הדגל הנוכחי נכנס לתוקף רק ב-1965 אחרי שראש הממשלה, פירסון, הקים ועדה שמטרתה לפתור את חוסר הגדרת דגל רשמי לקנדה, אכן בעיה רצינית!

אם תהיתם, אז זה שלעלה המייפל יש 11 צ'ופצ'יקים אין משמעות מיוחדת אבל קבלו את זה: עשו לדגל "מבחני רוח" והציור הזה של העלה נבחר בגלל שהוא הכי פחות מטושטש ברוחות – תודו שלא הייתם חושבים על זה!

אחת מהאופציות שנפלו בדרך הייתה חלק מרכזי די דומה אבל עם 3 עלי מייפל במקום אחד, כשבצדדים פסים כחולים שאמורים להדגיש את זה שקנדה נמתחת מאוקיינוס לאוקיינוס…

עכשיו נעבור לפרובינציות (ה"סטייטס" של קנדה) ממזרח למערב

נובה סקוטיה

אז מה הוא מכיל? הבסיס הוא St. Andrews cross, הצלב האלכסוני, בצבעים הופכיים לדגל של סקוטלנד, לזכר הימים בהם היא הייתה חלק מסקוטלנד, Nova Scotia = New Scotland בלטינית. על זה במרכז הדגל מופיע מגן מוזהב עם אריה אדום, שוב כדי לחזק את הקשר בין המקומות (זה המגן של סקוטלנד). 

עובדת בונוס: הדגל נהפך לרשמי רק ב-2013 אחרי שילדה בת 11 עשתה פרוייקט בבית ספר וגילתה שאף אחד לא הכיר בדגל כדגל הרשמי הפרובינציה! מבחינת הנוף דווקא לא זכור לי יותר מדי דמיון בין סקוטלנד לנובה סקוטיה.

ניו ברונסוויק

בשליש העליון יש אריה (רק לי הוא נראה קריפי?!) ומקורם של הצבעים אדום וצהוב בהשפעה גרמנית. למטה יש ספינה על גלים שמייצגת את החשיבות של תעשיית בניית הספינות שהייתה באיזור.

החלק המפורסם בניו ברונסוויק הוא Bay of Fundy, איזור עם הפרשי גאות ושפל מהגבוהים בעולם. תוכלו לקרוא על הטיול שלי כאן.

קוויבק

לדגל הזה יש כינוי – Fleurdelise! הוא מכיל 4 פרחים זהים שמסמלים את הקשר לצרפת. גם הצבעים כחול ולבן שימשו את צרפת במגוון דגלים מאות ה-16 וה-17. 

עובדת בונוס: במשאל שנערך ב-2001 בקרב "דגלנים" הדגל היה במקום השלישי מבין כל דגלי קנדה וארה"ב (מדינות, פרובינציות, טריטוריות ועוד) מבחינת עיצוב!

קוויבק מושלמת לטיול באוקטובר בתקופת השלכת. מוזמנים לקרוא על הטיול שלי שם.

אלברטה

במרכזו של רקע כחול נמצא מגן המורכב מ-3 חלקים: בראש – Saint George cross, לזכר הקשר האנגלי. לאחר מכן תיאור גיאוגרפי של הפרובינציה – הרי הרוקיז הנמצאים בה, גבעות ושדות חיטה. 

עובדת בונוס: אלברטה נקראת על שם הבת השלישית של המלכה ויקטוריה, Princess Louise Caroline Alberta, שעל שמה גם קרוי האגם הידוע לייק לואיז.

בריטיש קולומביה

בחלק העליון של הדגל – Union Jack עם כתר מעליו שמסמל את הקשר למלוכה הבריטית, ובחלק התחתון גלים שמייצגים את האוקיינוס השקט והשמש שמייצגת את העובדה שזוהי הפרובינציה המערבית ביותר בקנדה (אם אתם בודקים אותי במפה ורואים שם למעלה את יוקון, אז יוקון היא לא פרובינציה אלא טריטוריה – לך תבין). 

עובדת בונוס: מסתבר שכשחשבו על הדגל הייתה הצעה לשים את השמש למעלה אבל אז מישהו בא ואמר "אין מצב, השמש לא שוקעת על האימפריה הבריטית!"

הטיול שלי התרכז בעיקר בונקובר איילנד, אי קטנטן במונחים קנדיים אבל יותר גדול מישראל!

אהבתם את הפוסט? שתפו עם חברים!

עוד פוסטים על קנדה

מפרץ פאנדי

הופוול רוקס ושמורת הטבע פאנדי

הפוסט הזה מדבר על מסלול טיול בניו ברונסוויק והוא השישי בסדרת הפוסטים על הטיול שלי בניו אינגלנד. להתחלת הטיול, בשמורת אכדיה במיין – לחצו כאן. הופוול רוקס – Hopewell

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן