מאחורי הקלעים של הבלוג
מאחורי הקלעים של הבלוג
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הצצה אל מאחורי הקלעים של הבלוג

יש כל מיני סוגים של בלוגים. אבל לפתוח בלוג, עצמאי, אומר לעשות הרבה דברים.
לכתוב, לערוך;
לצלם, לערוך;
לצלם וידאו, לערוך.
שמתם לב למוטיב החוזר? 🙂

אז החלטת לפתוח בלוג…

קודם כל כדאי לחשוב מה המטרה שלך ואיך להפיץ את הבלוג. האם זה רק למשפחה/חברים ואז זה משהו אחד או שאני רוצה שהוא יופיע במקום גבוה בגוגל ואז צריך לגשת לזה בצורה קצת שונה. בתור בלוגר, צריך לחשוב "זה שאספק תוכן טוב, זה טוב ויפה, אבל יש עוד הרבה שעושים את זה".
מי הקהל שלי? האם אני פונה לקהל רחב יחסית או לקהל נישתי?

איך קהל שאני לא מכיר ימצא אותי בגוגל?

איזה ביטויים אנשים יחפשו? איזה מידע הם רוצים? 

פה אנחנו נכנסים לתחום שנקרא SEO או בעברית "קידום אורגני" (בניגוד לקידום ממומן). עקרונית זה מתייחס לכל מנוע חיפוש, אבל בפועל זה עבור גוגל 🙂 .
כל פרט קטן דורש מחשבה. 

החל מהכותרת, כותרות משנה, אורך הפוסט, שבירה לפסקאות ועוד.

ומה לגבי תמונות – כן או לא?

להרבה דברים יש "מחיר". למשל, מצד אחד אני רוצה לשים תמונה יפה באיכות טובה אבל אז היא גדולה – מה שמשפיע על מהירות טעינת הדף, שבתורה משפיע על מיקום בגוגל. כמה תמונות לשים? 

האם לשים וידאו? ובכלל, לכל אלמנט יש השפעה. ומצד שני אני כנראה לא רוצה שכל הפוסטים שלי יהיו נטו טקסט כי זה נהיה קשה לקרוא. בבלוג שלי למשל יש הרבה תמונות, ולצורך העניין אני "משלם על זה מחיר" אבל כל עוד מודעים לזה, זה בסדר.

מאיפה משיגים תמונות?

בקטע הזה המצב שלי לרב בסדר. כי רב הפוסטים שלי הם על טיולים שלי, בהם אני מצלם אז אין לי בעיה. אבל הפוסט הזה הוא דוגמה מצויינת לפוסטים בבלוגים שהם פחות ויזואלים במהות שלהם. כל תמונה פה היא תמונה שעבדתי עליה.

מה זה אומר? שהייתי צריך לחפש במאגרים חינמיים, כך שלא תהיה פגיעה בזכויות יוצרים. יכולתי לעצור שם אבל רציתי להוסיף את הפסים האלה למשל, אז ערכתי ב-canva.

ומה לגבי אורך הפוסט?

כמה מלים כדאי שיהיו? 300 מלים? 500? 1000? 2000? האם זה צריך להיות פקטור?

האם יש תשובה אחת נכונה בכלל?

ככמות המומחים כך כמות התשובות שתמצאו, ומדי פעם גוגל גם משנה את האלגוריתם שלו, שזה עוד דבר שיכול להשפיע.

שיווק, הפצה וצילום

מה עם ניוזלטר – צריך בכלל? לצורך הדיון פה, בואו נניח לרגע שכן.
איך מצרפים אנשים לניוזלטר? פופאפ? אבל אנשים לא אוהבים פופאפים, וגם גוגל לא ממש, ומצד שני זאת עדיין הצורה הכי אפקטיבית לצרף אנשים לרשימת התפוצה. וגם פה אפשר לרדת לרזולוציה של איזה שדות יופיעו שם

ההתלבטות היא בין אימייל בלבד לאימייל, שם ושם משפחה. למה? כי אימייל בלבד כנראה יגרום להכי הרבה אנשים להרשם ("המרות") כי זה קצר ולא מעיק. אבל זה לא יאפשר לי לשלוח מיילים שמתחילים ב-"שלום ערן". זה למשל, נושא שלקוח מעולם השיווק.

אחרי שיש לי אנשים ברשימת התפוצה, צריך לשלוח להם מיילים מדי פעם, וכדאי לכתוב שורת נושא מעניינת כדי שאנשים ייכנסו פנימה. ואז מה? האם אני רוצה שהם יעשו פעולה מסויימת, למשל לקרוא פוסט? אז מה אני כותב על הלינק/כפתור? איזה טקסט ימשוך אותם? דרך אגב – הטקסט הקטן הזה שכתוב על הכפתורים או בהודעות שונות באתר זה חלק מתחום שנחשפתי אליו בשנים האחרונות שנקרא מיקרו-קופי ומסתבר שבארץ יש קהילה מאוד פעילה בנושא.

רשתות חברתיות כאמצעי לקידום הבלוג

ועכשיו אם עולים רמה אחת – באיזה פלטפורמות רוצים לפעול? כי לצורך העניין, אפשר להביא קוראים דרך פייסבוק, יוטיוב או אינסטגרם. אבל כדי להצליח בכל אחת מהרשתות, צריך להכיר אותה ולדעת מה לעשות בה. איזה פוסטים לכתוב, איך לכתוב, מה לכתוב, מתי לכתוב, איפה לכתוב. ועוד. ועוד.
ניקח את פייסבוק בתור דוגמה, תראו כמה אפשרויות יש: לכתוב בפרופיל הפרטי, לפתוח דף עסקי, להיות פעיל בקבוצות. האם צריך את כל הדברים? האם אפשר את כל הדברים? האם כולם יעילים? זה חוזר לשאלה מלמעלה של מה המטרה שלי בכלל…
ועכשיו באינסטגרם – האם להעלות רק תמונות או גם סטוריז? איזה האשטגים לבחור? ומה לגבי יוטיוב? להתחיל לערוך סרטונים? איך להגדיל את כמות העוקבים?

איך מצלמים – לאורך או לרוחב? עם המצלמה או עם הטלפון? סטילס או וידאו?

בזמן הטיול אני הרבה פעמים מתלבט איך לצלם, אז במידת האפשר אני מנסה כמה שיותר אופציות (אורך/רוחב, מצלמה/טלפון וכו') ואז מגיע שלב העריכה (במידת הצורך). איך עורכים תמונה? נכון שהיום המצלמות בטלפון נהיות יותר ויותר טובות, ועדיין, לפעמים צריך לערוך תמונות כדי לתקן תאורה, צבעים וכד'. אז צריך להתחיל לעבוד עם כל מיני אפליקציות. לפעמים רוצים לייצר "באנר" או איזה תמונה לפוסט בפייסבוק וצריך לעבוד עם אפליקציה מסוג אחר.

לסיכום

  • כמו שאפשר לנחש, כל דבר כזה, שאני עושה "בקטנה", זה עולם תוכן שלם! וכל אחד יכול לבחור כמה הוא רוצה להתעמק בכל דבר. אפשר לקרוא בגוגל, לראות סרטונים, להתייעץ בקבוצות פייסבוק ו… מספר מקורות המידע הוא כמעט אינסופי! המגוון הרחב הזה מאפשר גם יצירת קשרים עם הרבה אנשים, השתייכות לקהילות מסויימות ועוד, דבר שמוסיף להנאה מהתחביב הזה! ובשורה התחתונה יש מזה הרבה סיפוק 🙂
  • כדי להתקדם בגוגל צריך ללמוד SEO. יש את הפעולות שעושים כדי להשתפר ואז יש כל מיני כלי מדידה שנותנים מבט פנימה כדי לראות מה המצב. הקטע שגם את הכלים האלה צריך ללמוד. 
  • כדי לעבוד על תמונות צריך ללמוד צילום ועריכה, וגם גרפיקה לא תזיק. אתם לא מבינים בכלל את כמות האפליקציות שיש בנושא. ברור שלא כולן רלוונטיות אבל צריך לדעת שהן קיימות ואז לבחור את מה שמתאים.
  • כדי לכתוב תוכן שיגרום לאנשים להקליק ולקרוא אפשר ללמוד כל מיני סגנונות כתיבה.
  • וכל זה עוד לפני שאמרתי מלה על מצב שבו אתם רוצים להרוויח מהבלוג.

והקטע שאת כל הדברים האלה, לרב, אותו בן אדם עושה! כמו גם תחזוקה טכנית של הבלוג. לעדכן תוספים, לגבות, וכו'. 

באמת שכתבתי פה על קצה המזלג ואפשר להרחיב על זה עוד.

מעניין אותכם לשמוע עוד על עולם הבלוג? מוזמנים לשאול אותי שאלות בכיף!

נהניתם מהפוסט? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עוד פוסטים שהם לא טיולים פרופר

יום המגדלור

5 דברים שלא ידעתם על מגדלורים

5 דברים שלא ידעתם על מגדלורים המגדלור העתיק ביותר הוא פארוס באלכסנדריה. הבנייה שלו הסתיימה ב-280 לפנה"ס והוא החזיק מעמד עד שרעידת אדמה גרמה לקריסתו

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

6 מחשבות על “מאחורי הקלעים של הבלוג”

    1. The Laughing Traveller

      המציאות היא ומה שרציתי להראות בפוסט זה שזה עולם עצום ואפשר לקחת אותו למלא כיוונים! זה הרבה מעבר לכתיבת התוכן. ברור שמי שמגיע מרקע כזה, יותר קל לו, אבל אם הוא או היא מחפשים עוד אתגרים אז גם כאלה יש 🙂

  1. בלוג הוא באמת תחום השולח זרועות לכל כך הרבה מקומות. נגעת בהמון תחומים, וכל זה בהנחה שהמטרה ברורה ושהכותב מנוסה בכתיבה. למעשה, גם זה תחום שדורש למידה מתמדת וניסיון. באמת אינסוף למה שאפשר ללמוד ולשפר. אבל זה אתגר מעניין.

    1. The Laughing Traveller

      את צודקת, בכלל לא דיברתי על כתיבה! וזה תחום עצום שאין לו בו ניסיון בכלל.
      בהחלט אתגר מעניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן