50 גוונים של שלכת – טיול שלכת בקנדה
חבל קוויבק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

50 גוונים של שלכת - טיול שלכת בקנדה

ישבתי לחשוב איך לכל הרוחות אני מעביר את החוויה של טיול השלכת בקנדה והאמת ש

די נתקעתי

זה משהו שמאוד קשה לתאר במלים וכמה פעמים כבר אפשר לכתוב "מדהים" ו"עוצר נשימה"? (למרות שזה באמת היה ככה…) 

כשעוברים לסוג מדיה אחר, תמונות, אז גם שם – בסוף נשארים עם עץ צהוב, עץ כתום ועוד כמה עלים. יפים ככל שיהיו, יש משהו בכל הדבר הזה שעוטף אותך שקשה להעביר למי שלא חווה את זה. שמעתי אתגר ובאתי לנסות!

שלא תבינו לא נכון, בהמשך הפוסט תקבלו תמונות; והרבה, אבל מה שאני מנסה להגיד זה שזה מעביר ממש קמצוץ מהחוויה של להיות שם בשטח. יש דברים שמאוד קשה להעביר בתמונות ואפילו בוידאו. כמובן שחלק משמעותי שתורם לחוויה הוא העונה – גם מבחינת שיא עונת השלכת, בתחילת אוקטובר וגם מזג האוויר המושלם, ה-Indian summer הזה שכולל שמש מלטפת, שמיים כחולים בלי עננים וטמפ' מושלמת של 12-15 מעלות. 

קיץ אינדיאני (מתוך וויקיפדיה)

תקופה של מזג אוויר שטוף שמש וחמים בסתיו, זמן לא רב לפני בוא החורף באזורים קרים. הקיץ האינדיאני מופיע בדרך כלל אחרי הכפור הראשון, בספטמבר, אוקטובר או ראשית נובמבר.
The Laughing Traveller

מעבר לעונה יש את ההרגשה הכללית של כל מה שקורה מסביב – אם זה הנינוחות הכללית ששורה עליך, ריחות באוויר, משב רוח קליל, שמש מלטפת ומפגשים מזדמנים עם אנשים לאורך הדרך.

אם לא טיילתם בקנדה אף פעם, אני ממליץ לכם להתחיל מהמדריך הזה שכתבתי כאן כדי לקבל קצת מושג על גודל, איזורי טיול ועוד.

 

ועכשיו לחוויה עצמה

שלכת במזרח קנדה

את השלכת התחלתי לחוות ביציאה מהעיר. הטיול שלי התחיל במונטריאול ושם, בתוך העיר, ראיתי אמנם שלכת אבל בקטנה. אז לקחתי רכב וברגע שיצאתי צפונה מהעיר הקסם התחיל לקרות. 

הכיוון היה צפונה לעבר שמורת Mont Tremblant (מפה בתחתית הפוסט) אבל בדרך לא אפספס ביקור באאוטלט חחח. הגעתי מוכן עם רשימת החנויות שבהן אבקר ובכל חנות איזה פריטים אני צריך – חולצה מפה, ג'ינס משם, נעלי התעמלות ומעיל חם (להמשך הטיול). הסיפור עם המעיל היה די משעשע. כבר מיהרתי כי רציתי להמשיך הלאה, אז נכנסתי ואמרתי למוכרת: 

דופמין
0
רמת הדופמין כתלות בכמות הגיהוצים

"תני לי את המעיל הכי חם שיש לך". מדדתי וקניתי. That simple.

כרטיס האשראי גוהץ כמו מטורף וכמות הדופמין במוח עלתה. זה סיפור שלוקח שעתיים וחצי אבל תורם לשיפור מצב הרוח! 

סיימתי עם הקניות ובמגרש החניה, העצום, של האאוטלט שמתי לב לעצים צבעוניים. זאת הייתה הפעם הראשונה (בטיול הזה) שככה ראיתי אותם. הנחתי את השקיות באוטו והלכתי לצלם את העצים מקרוב. 

ואז יצאתי לדרך.

לא צריך שום כביש צדדי כדי לראות את הנוף, זה פשוט שם – אתה נוסע על הכביש המהיר ובצדדים הרים שלמים מכוסים בעצים צבעוניים. כמובן שאי אפשר לעצור ולצלם אז פשוט מנסים "לבלוע" את הנוף. הרי התכנון שלי הוא להגיע לשמורת טבע וללכת בין העצים האלה… וככה עוברות להן שעתיים. 

בטיול הזה, בניגוד לטיולים קודמים, לקחתי רכב בסיסי כדי להוזיל קצת את העלויות, אז לא היה לי רדיו לווייני כיפי כמו שאני אוהב, מה שאומר שלעיתים הייתי בלי מוסיקה ונשאר לי "רק" להתפעל מהטבע.

טיול שלכת בקנדה
עצי שלכת במגרש החניה

שמורות הטבע של קוויבק

חבל קוויבק הוא החבל הקנדי בו השפה הרשמית היא צרפתית ולכן תראו שמות עם אוריינטציה צרפתית. חוץ מזה הוא גם החבל הגדול ביותר בקנדה. כדי לא לבלבל אותכם עם מספרים, תחשבו על שטח של 3 פעמים צרפת! אני, כמו שתראו במפה למטה, הייתי בחלק קטנטן ממנו בין מונטריאול לקוויבק סיטי, מרחק נסיעה של 3 שעות שזה כלום במונחי קנדה. 

על שמורת הטבע מוריסי, שלכאורה נמצאת באיזור שבו טיילתי, וויתרתי כי חלק מהכביש שעובר דרכה היה סגור ואל חצי האי גאספה בכלל לא היה לי סיכוי להגיע. לפני הנסיעה עוד חשבתי להגיע לטאדוסק אבל גם לשם לא הספקתי להגיע (אולי גם פחות בער לי אחרי שבאותה שנה ראיתי קצת פיורדים בצפון נורבגיה…). הנקודות האלה מסומנות בשחור במפה בתחתית הפוסט. כך שאם חיפשתי סיבות לחזור לשם – אפשר לסמן וי על זה!

שמורת מונט טרמבלנט

בסופו של דבר הגעתי לשמורת Mont Tremblant (מבוטא מונ-טרמבלו במבטא צרפתי), שבניגוד לארץ למשל, לא מדובר בשמורה עם מסלול אחד, אלא יש משהו כמו 20 מסלולי הליכה שצריך לבחור ביניהם! שילמתי 9 דולר כניסה וזרמתי על ההמלצה של האיש בשער ללכת על המסלול הפופולרי, "לה קורניש". מסלול של 3.5 ק"מ כשבסופו תצפית על אגם מונרו וההרים באיזור.

המסלול היה יפה מאוד כשהקטע היחיד שאולי ביאס קצת זה עניין התאורה. לא מאמין שאני אומר את זה על קנדה אבל הייתה שמש די חזקה שקצת פגעה בתמונות. תוך כדי הצילומים גם הבנתי שהתמונות האלה של הר שלם – ממש לא עושות את העבודה. הן כמעט ולא מעבירות את התחושה. לדעתי התמונות היותר טובות מהבחינה הזאת הם של עץ או עלה בודדים אבל אשמח לשמוע מה אתם חשבתם.

עוד פרטים על השמורה

אני אמנם עשיתי רק מסלול הליכה אחד בפארק אבל יש עוד 20 בערך, בדרגות קושי שונות. חוץ מזה יש מפלים ואגמים, אפשר לשכור קיאקים או לרכב על אופניים ובחורף זהו אתר סקי!

כניסה לפארק עולה 9 דולר (קנדי) למבוגר וחינם לילדים, אבל ילדים זה… עד גיל 17(!!) אז שווה.

קישור לאתר השמורה

כל זה קרה כשברקע, כשיש קליטה, אני מתכתב עם בעל הבי אנד בי שאני אמור לישון אצלו היום, ופתאום, במייל אחד, הוא מודיע לי שהוא מבטל את הלילה! למה? כי אני מאחר… אז עכשיו גם הייתי צריך למצוא מקום חלופי! הייתי במצב רוח טוב ולא נתתי לזה לקלקל לי את היום.

(חיפשתי) ומצאתי מקום מאוד יפה על שפת אגם, שהסתדר לי טוב מבחינת התכנון ליום הבא. באותו יום לא ראיתי את האגם כי הגעתי כבר בחושך (זה היה יום שכלל הרבה שעות על הכביש) אבל למחרת, אחרי ארוחת בוקר באווירה פסטורלית שכללה קרפ במילוי מחית פירות כלשהי, מיץ פירות ושוקו חם, ולקול ציפורים מצייצות מוקלטות יצאתי בקור של הבוקר לראות את האגם. בעל הבית הציע לי גם לקחת סירה אבל לי היו תכניות של עוד שמורת טבע וכו'. 

שמורת ז'אק קרטייה

שמח וטוב לב, אחרי ארוחת הבוקר הטעימה, נסעתי 40 דקות בדרך לשמורת הטבע Jacques Cartier, עוד שמורת טבע עם כ-15 מסלולי הליכה! בגדול אפשר להגיד שהנופים די דומים לשמורת מונט טרמבלנט אבל כשנמצאים בשטח You just can't get enough

שמורת ז'ק קרטייה קוויבק
בנסיעה מהכניסה למסלול ההליכה

המסלול שכולם מדברים עליו בז'אק קרטייה הוא Les Loups, "הזאבים" – לא שאלתי למה. 

אחרי נסיעה של 10 ק"מ מהכניסה לשמורה לתחילת המסלול הגעתי למגרש החניה. המסלול באורך 11 ק"מ וכולל עלייה (elevation gain) של 450 מטר שבסופם תצפית מטורפת על נהר, עמקים והרים.

בערך באמצע הדרך פתאום הייתה תצפית שלא הייתי מודע אליה שממש הפתיעה לטובה! ברמה כזאת שקצת התלבטתי אם יש טעם להמשיך במסלול. אבל המשכתי. מכיוון שכל המסלול בעלייה (ואז חוזרים באותה הדרך) אז הוא לא קל.

עוד פרטים על השמורה

כמו בשמורה הקודמת, גם פה אותו הסידור – עלות כניסה 9$ וכניסה ל"ילדים" על גיל 17 חינם.
לינק לאתר השמורה

כמו שתראו מיד במפה, הפוסט הזה מכיל רק חלק מהמקומות שביקרתי בהם בקוויבק. 

על מקומות כמו מונטריאול, קוויבק סיטי וקוויבק בכלל תוכלו לקרוא בפוסטים הבאים.

עוד פוסטים על שלכת בקנדה

כלבי ים קוויבק

המסע לעבר כלבי הים הלבנים

המסע לעבר כלבי הים הלבנים 28 שעות עֵרוּת 5 קונקשנים מטוסים שהולכים ונהיים קטנים יותר וגם – ישנים יותר! אינספור עיכובים, כמעט ביטול טיסה בשל

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

12 מחשבות על “50 גוונים של שלכת – טיול שלכת בקנדה”

  1. איזה יופי! יש המון מקומות יפים בעולם ואין ספק שקנדה מדהימה בפני עצמה!
    התמונות נהדרות ויפות.
    מוזמן גם לבקר באתר שלנו 🙂

  2. מאוד מזדהה עם הקושי להעביר את היופי באומר ובוויז׳ואל ובכל זאת – הצלחת כי אתה כותב קולח וחמוד וכייף לקרוא.

  3. וואי ערן ממש אהבתי את הפוסט, הכתיבה הקולחת והתמונות המעלפות. גם אני חוויתי שלכת השנה, אבל לעומת התמונות שלך הכל מתגמד.
    ובקשר לשאלה שלך אם עדיף תמונה של המון עצים או אחד מקרוב- אז התשובה היא גם וגם 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן