הבריחה מטרומסו: סיפור מתח שקרה באמת
טיול חורף נורבגיה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

טרומסו

זהו הפוסט הרביעי בסדרת הפוסטים על טיול החורף בצפון נורבגיה.

על תחילת הטיול אפשר לקרוא כאן.

נוסעים לטרומסו

קמנו מרוצים בבוקר. היינו צריכים להגיע לטרומסו, נסיעה של "3 שעות". בנהיגה עכשיו קרה משהו שלא ידעתי שיכול לקרות בכלל. בחוץ מינוס 4 מעלות אבל יורד גשם. לא שלג. מה שזה אומר זה שאיך שהטיפה פוגשת את החלון היא הופכת לסוג של נטיף כזה שהמגב לא יודע להתמודד איתו. מה עושים? כל כמה דקות עצרנו לגרד את החלון מהנטיפים האלה… זה באמת היה אחד הימים היותר קרים שהיו לנו.

חשבנו להעביר את הלילה האחרון בחדר כלשהו ולא באוטו אז ניסינו להגיע לאתר קמפינג ושביל הגישה שלו היה מכוסה בשכבה עבה קרח. למרות שבימים האחרונים נהגנו על שלג וקרח, כזה, עירוני, עוד לא ראינו. הנהיגה איטית מאוד ועדיין אין שום שליטה על ההגה. ממש קשה להבין את זה. תחשבו כאילו אין חיכוך.

טיול חורף נורבגיה

למרות שלא היינו בדיוק בעונה, לא היה שם מקום פנוי אבל הגברת מצאה לנו אתר קמפינג אחר. נסענו אליו, "רק 20 קילומטר away". ידה ידה ידה, הגענו, עשינו צ'ק-אין, שתוך כדי אני מספר לה שזה הלילה האחרון שלנו. זהו פרט חשוב להמשך הפוסט! לקחנו cabin וחזרנו לכיוון טרומסו.

בעיר הסתבכנו עם תשלום החניה, נכנסנו לחנות מזכרות, ואכלנו ארוחת ערב במסעדה הכי זולה(!) בעיר נראה לי. מנת פסטה עולה קרוב ל-90 שקל. עד כאן הכל טוב.

סוג של הרתפקאה

חזרנו לבקתה, התקלחנו והתארגנו לשינה. אין נפש חיה בחוץ. פתאום רואים אורות מתקרבים מבחוץ. דפיקה בדלת. בעלת המקום…

שואלת: "ראיתם מחסום על הכביש בערך רבע שעה נסיעה מפה?"

אנחנו כזה: "לא".

"אז הוא הולך להסגר למשך כל הלילה בגלל חשש למפולת שלגים. אני ממליצה לכם לעזוב הלילה. אני אזכה אתכם על כל הסכום והנה גם כמה מלונות שיש בהם חדרים פנויים".

איזה נשמה! באמת.

רק חבל שבאותו רגע, סורי, אבל פחות עניינה אותי מפולת השלגים כי כביש סגור = אין לנו איך להגיע לשדה התעופה!! אנחנו נמצאים על אי סמוך לאי שעליו טרומסו נמצאת, אבל במיקום שהכביש אוטוטו הולך להגמר, כלומר זה לא שיש כביש טבעתי שמקיף את האי. 

מה שאומר שאנחנו צריכים לפנות את החדר עכשיו ולמצוא מקום אחר לישון בו. מזל שאמרנו לה שאנחנו טסים למחרת בבוקר… וכל הכבוד לה. וכל הכבוד לה #2 על שזיכתה אותנו על כל הסכום, למרות שזה הכי לא אשמתה!

יוצאים מהשוק

מדד הלחץ 87%

תוך כדי שיצאנו מהשוק, התקפלנו מהר כי צריך להספיק לפני שהמחסום יורד. עשינו צ'ק אאוט, קיבלנו את הכסף חזרה. התחלנו בנסיעה. אחרי שעברנו את המחסום, קובי פתאום לא בטוח שהוא ארז את התיק עם הדרכון… עצרנו לבדוק. לא רציתי לבאס אבל בכל זאת אמרתי לו שזה לא כזה משנה כי אם התיק נשכח שם אין לנו שום דרך להשיג אותו. בעלת המקום כבר לא במתחם (ראיתי אותה עוזבת) ואין לנו טלפון אז… טו מייק א לונג סטורי שורט, בסוף התיק נמצא.

חזרה לדרך

לאן עכשיו? כל מלון עולה הון ומהר מאוד קיבלנו החלטה שנישן שוב באוטו. לא להיט; לא נורא. ועכשיו אני מגיע לבעיה הנוספת – בגלל שלקחנו רכב 'מיוחד', מחברה מקומית, המשרדים לא היו בשדה התעופה אלא באיזור תעשייה כלשהו. הטיסה למחרת ב-8 בבוקר מה שאומר שצריכים למצוא מונית ב-6 ככה. הנה לכם *אתגר* – נסו למצוא מונית בטרומסו, ב-6 בבוקר, בחורף, באיזור תעשייה, ביום שבת. GO!

התנאים: אין כרטיס סים שכולל שיחות.

אתגר המונית

  • הממצאים: אין אובר.
  • חיפשתי אפליקציה מקומית. הורדתי את Tromso Taxi. יצרתי משתמש, עשיתי ולידציה, כל התהליך. בא להזמין. יוק!
  • נכנס לאתר אחר, מנסה להזמין – אי אפשר. בקיצור, המצב בקנטים…
  • עצרנו לתדלק בתחנת דלק ואז עלה לי רעיון. שאלתי את אחד העובדים איך מזמינים ובעדינות ביקשתי ממנו לעשות לי את הג'סטה הזאת. זרם איתי.

אוקיי, מפלס הלחץ טיפה יורד אבל עדיין לך תדע מה יהיה בבוקר… תגיע לא תגיע, תמצא אותנו וכו'. ניסינו למצוא גם תכנית מגירה אבל פלאן בי נראתה רחוקה מתמיד וככה הלכנו לישון.

זה פשוט לא היה היום שלנו – רוצים ללכת לישון ו-1) מולנו רכב עם פנסים דלוקים כאילו הוא מתצפת עלינו, 2) בלילה הזה ירד גשם.

בבוקר התמקמנו עם האוטו סמוך לכביש עם וינקרים מהבהבים והיינו בהיכון על כל רכב שעובר. עברה איזה מונית לא בשבילנו אבל ביקשנו ממנה שגם תודיע בקשר, כי לך תדע אם הבחור מהתחנת דלק אתמול בערב באמת הזמין. anyway בסוף הגיעה המונית ובא לציון גואל!

מדד הלחץ
8%
זהו, הסתיים לו טיול חווייתי במיוחד. כל ה-setting הלבן הזה היה קסום ובסוף גם זכינו לראות את הזוהר הצפוני שהיה בונוס מצויין! נורבגיה מדהימה והנוף של לופוטן בקיץ גם נראה מזמין במיוחד. עדיין הייתי רוצה לראות גם את החלקים הדרומיים שלה עם הפיורדים היפים. עד הפעם הבאה!

בבלוג מיס מנדלה תוכלו לקרוא על טיול קרוואנים משפחתי קצת יותר רגוע בכבישי נורבגיה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

11 מחשבות על “הבריחה מטרומסו: סיפור מתח שקרה באמת”

  1. אהלן. ראשית אציין שקראתי את הפוסט על ארבעת חלקיו בהנאה רבה, הוא אינפורמטיבי משעשע ומעניין כאחד. אני וחבר שוקלים לנסוע בתחילת מרץ הקרוב ל 5 ימים, לשכור רכב רגיל, להתחיל מטרומסו ולהדרים כנראה דרך לופוטן. עד להיכן לדעתך ריאלי להדרים מראשון צהריים עד חמישי צהריים? בודו? יותר דרומה? האם כבישים עלולים להחסם ברמה כזו שנוכל להיתקע בדרך דרומה? האם באמת אין שום סופר פתוח ביום ראשון? ( באיסלנד סופרים פתוחים בראשון, פשוט נסגרים מוקדם). לגבי הנהיגה – גלגלי השלג הממוסמרים לא מסייעים בנהיגה על הקרח? באיסלנד חווית הנהיגה הייתה עבורנו טובה מהצפוי. תודה!

    1. The Laughing Traveller

      שלום זאב,
      תודה על התגובה החמה!
      לגבי הנסיעה – מהנסיון שלי הכבישים הראשיים כל הזמן מפולסים אז אין חשש להתקע בשלג. רב הנהיגה עברה בשלום כי היינו על כבישים שבהם שכבה דקה של שלג. ברגע שזה הופך לקרח זה קרוב לאפס חיכוך וגם המקומיים משתדלים להמנע מנהיגה.
      סופרים למיטב זכרוני סגורים בראשון. אז אפשר לקנות דברים מסויימים בתחנות דלק.
      ולגבי הנסיעה דרומה, לא בטוח שהבנתי את המסלול כי כתבת על בודו פתאום אז מוזמן לשלוח לי מייל פרטי.

    1. The Laughing Traveller

      קל *לך* להגיד את זה… באותו לילה לא יודע אם "מרוצה" זאת המלה שהייתי משתמש בה לתאר את מה שהרגשתי

  2. איזה סיפור בלהות. ממחיש את הקושי לטייל בתנאים האלה (הייתי מתה) ולחיות במקום הזה.

    1. The Laughing Traveller

      אבל דווקא בלילה האחרון אולי ה"תנאים הקשים" הם מה שהציל אותי. כי גם אם הייתי עם רכב רגיל זה היה יכול לקרות ואז באמת לא היה לי איפה לישון… או שזה רק בגלל שאני מנסה לראות את חצי הכוס המלאה? 😉

  3. סיפור חמוד….בגלל שידעתי שחזרת לארץ בזמן לא הייתי במתח, אבל התלהבתי מכל התפניות של הסיפור. מדדי הלחץ בפוסט ממש נחמדים. זה באלמנטור?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן