אירלנד: איפה לעצור בין דינגל לצוקי מוהר?
צוקי מוהר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

3 מקומות שאסור לפספס בין דינגל לצוקי מוהר

הפוסט הזה מדבר על מסלול טיול לאורך חוף קלייר עד צוקי מוהר והוא השלישי בסדרת הפוסטים על הטיול שלי באירלנד. להתחלת הטיול, מדבלין לרינג אוף קרי – לחצו כאן.

חוף קלייר – Clare coast

זמן הנסיעה בין דינגל לדולין (ליד צוקי מוהר) הוא 3 שעות וחיפשנו איך למלא את היום… #צרותשלעשירים. כשהסתכלנו על המפה ובקבוצות פייסבוק שונות לראות מה עושים הלאה, דבר אחד שחזר על עצמו היה Clare coast ולא בדיוק הבנתי על מה מדובר. עד שהגעתי אליו.

לוּפ הד

אחרי שירדנו מהמעבורת התחלנו בנסיעה לכיוון Loop head ממש במערב (מפה בתחתית הפוסט). ידענו שהדרך לשם צריכה להיות יפה ושיש שם מגדלור. סה טו. כמובן שהנסיעה לשם מסומנת כחלק מה-Wild Atlantic Way, מיתוג שהאירים עשו ב-2013 וכיום הכביש הזה נחשב ל- World's longest coastal driving route אז אני מבקש! בתכלס זה בעיקר שילוט (כי הכבישים כבר היו שם קודם), ובאמת זה יפה.

כשהגענו למגדלור ראינו שאפשר לשלם כניסה 5 יורו לאיזה סיור אבל! עזבו את זה, תסתובבו בחוץ. מטורף! הולכים ממש על קצה של מצוקים והקרקע היא מן דשא "קפיצי" כזה.

רגע, מה?

כן, אני יודע שזה לא מובן אבל אין לי דרך אחרת לתאר את זה, אולי תבינו את זה מהוידאו… עכשיו, בגלל שהצוקים האלה לא מאוד גבוהים אפשר לשמוע גם את רעש הגלים בצורה די חזקה, דבר שלא קורה בצוקי מוהר, אליהם נגיע בהמשך הפוסט. בשלב כלשהו פתאום פגשנו זוג אמריקאי אז היינו חייבים לעשות סלפי.

בדרך הלאה עברנו דרך איזה בית קברות, ותמיד אני אוהב איך שהם נראים מטופחים כאלה… אולי זה בגלל הירוק החי? דונט נואו… אבל שנה קודם התהלכתי באחד כזה בזמן השלכת במיין. (דרך אגב – בפוסט הזה על מיין יש גם מגדלור יפה!)

צוּקֵי קילְקי

משם המשכנו צפונה ל-Kilkee cliffs – וואווווו. הצוקים האלה פרוסים לאורך כביש N67 המטורף, וזה לא שיש רק מקום אחד שעוצרים בו

עושים עצירה, רואים, ממשיכים הלאה. ככה איזה פעמיים שלוש. הצוקים כיפיים וחלק קצת הזכירו לי את איי פארו. כי גם פה זה פראי, בלי גדרות או כל סימן אחר למערביות, ואני אומר את זה לגמרי בקטע טוב.

התלבטנו גם אם לבקר בצוקי מוהר ובסוף החלטנו לוותר. זה היה קצת טו מאץ' ליום אחד. נעשה אותם למחרת בבוקר. 

הסרטון בכוונה בלי מוסיקה כדי שתשמעו את הרוח והגלים. 

 

דולין – העיירה הצמודה לצוקי מוהר

הגענו לדולין והתמקמנו ב-O'connors Guesthouse שהיה ממש נחמד עם חדר גדול וארוחת בוקר סבבה. דולין זאת העיירה הקרובה ביותר לצוקי מוהר. אם רוצים להתפלפל, דולין לא ממש קיימת. למה אני אומר ככה? כי היא מן חיבור בין 3 כפרים ממש קטנים, ולכן גם אין ממש "מרכז עיר". מה שכן יש זה 3 פאבים יחסית קרובים, אז מה שעושים זה – עוברים ביניהם ושומעים מוסיקה אירית חיה!

היה ממש ממש כיף. יש מצב שזה הערב שהכי נהניתי בו באירלנד. בפאב אחד זה היה גיטרה, אקורדיון ו-fiddle שזה בעצם שם מתחכם לכינור – ברצינות. בפאב אחר בנג'ו (חולה על בנג'ו!), נבל, פיקולו, תוף אירי ואישה ששרה בגאלית. האוירה מאוד "קוֹאזית" כזאת, וזה מרגיש אותנטי…

בכלל, הפאבים שם שונים ממה שאנחנו מכירים בארץ. הרבה פעמים הם הרבה יותר גדולים ומחולקים להרבה חדרים וכוכים קטנים. אם יש לכם איזה אימג' בראש, חיברתי פה כמה צלילים מהערב אז תלחצו פה כדי לחבר את חוש השמיעה!

צוקי מוהר

שתי מלים על צוקי מוהר אם אתם לא מכירים. כשמדברים על טיול לאי האירי (אירלנד + צפון אירלנד) מדברים בראש ובראשונה על שתי אטרקציות: Cliffs of Moher ו-Giant's Causeway

אני עוקב אחרי כל מיני דיונים שאנשים שואלים מה כדאי לראות אם יש זמן רק לאחד מהם ולציבור הרחב אין תשובה נחרצת… אם תשאלו אותי, גם לי אין. נסעתי לצפון אירלנד כשהייתי קצר בזמן ואני ממש לא מצטער על זה. אם הייתי מוותר על צוקי מוהר כנראה שזה גם היה מפריע לי. הפתרון? תעשו שיהיה לכם מספיק זמן. או שמראש תחשבו כבר על הטיול הבא לאיזור.

ביקור בצוקי מוהר

קמנו בבוקר ונסענו מוקדם לצוקי מוהר, לפני שכל האוטובוסים יגיעו. 8 דקות נסיעה מדולין ו-6 יורו אחרי, אנחנו מתחילים. 

התחלנו במסלול ה"רגיל", המסומן, שבקצה שלו יש צריח בשם O'Briens Tower. הכניסה לא כוללת עלייה על הצריח אבל בגלל שהיו לי כמה מטבעות בכיס החלטתי לעלות. תכלס – לדעתי לא שווה את ה-2 יורו האלה.

בהמשך הדרך יש גדר שחוסמת את השביל לא ב-100% ויש שלט שאומר משהו בסגנון "מכאן ואילך אנחנו לא אחראים". קראנו והמשכנו. מה שקורה בחלק הזה הוא שבאמת אין שום הפרדה בין המצוק לים ואפשר ליפול חופשי. מי שרוצה יכול ממש לשכב על הקצה של הצוק!

ההבדל בין צוקי מוהר לאלה שראינו יום קודם הוא שהם הרבה יותר גבוהים, בערך פי 2! פה למשל בכלל לא שמעתי את הים… אחרי צוקי מוהר, שלקחו משהו כמו שעתיים, המשכנו לכיוון גאלווי.

הוידאו מראה איך מרגישים כששוכבים שם… וכמו שהבטחתי קודם – המפה.
חזרה למעלה

נהניתם מהפוסט? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עוד פוסטים על אירלנד

24 שעות בצפון אירלנד

24 שעות בצפון אירלנד הפוסט הזה מדבר על מסלול טיול בצפון אירלנד והוא החמישי והאחרון(!) בסדרת הפוסטים על הטיול שלי באירלנד.  להתחלת הטיול, מדבלין לרינג

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן