5 מקומות שלא הכרתם באירלנד
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

5 מקומות שלא הכרתם באירלנד

בטיול באירלנד הרי ברור שלא ראיתי את כל מה שהייתי רוצה לראות. אבל למה אתם אשמים? לא מגיע לכם לראות עוד מקומות? בפוסט הזה החלטתי לכתוב על 5 מקומות לא מוכרים באירלנד. כאלה שלי אישית לא יצא להגיע אליהם בטיול, אבל אם היה לי עוד קצת זמן הייתי מבקר בהם. אז אם אתם מתכננים טיול לאירלנד, ו

  1. לא יודעים מה לעשות עם ימים ספייר
  2. מאוד מאוד אוהבים טבע פתוח וצוקים
  3. סתם בא לכם לשטוף ת'עיניים

הגעתם למקום הנכון. שנתחיל? המקומות כתובים מדרום לצפון ובסוף הפוסט תהיה מפה. בגלל שלא הייתי שם אין לי תמונות ולכן צירפתי כמה סרטונים…

Beara peninsula

החוף המערבי של אירלנד מורכב מסדרה של חצאי איים. כנראה שהמפורסמים בהם הם חצי האי קרי וחצי האי דינגל עליהם כתבתי כחלק מהטיול שלי. אבל מדרום להם נמצא חצי אי בשם ברה. שמעתי עליו בכינוס הבלוגרים שהייתי בו אחרי שכבר טיילתי במערב אירלנד. שמעתי על זה מזוג שממש התלהב, עד כדי כך ששקלתי באמת להגיע לשם בחצי יום שהיה לי, אבל בסוף זה הרגיש לי קצת to push it, אז ויתרתי.

Anyway, הוא נמצא על קו התפר בין שני מחוזות: מחוז קרי ומחוז קורק. הכביש שם כל כך צר עד שאוטובוסים לא יכולים לעבור את הפיתולים שם, מה שעושה אותו הרבה פחות מתויר! אורך הכביש ההיקפי הוא 137 ק"מ מה שאומר שעקרונית אפשר לעשות אותו בקלות ביום אחד. מצד שני אפשר גם לישון שם איפשהו ולהרגע קצת… בסרטון הזה תראו עד כמה הכבישים צרים

העיר הגדולה הקרובה לכאן היא Kenmare ו"שער הכניסה הלא רשמי" לחצי האי הוא Glengarriff. מגלנגאריף אפשר לקחת סירה (10 דקות) לאי Garinish, אי מלאכותי שהוקם בתחילת המאה ה-20 עם צמחייה מכל מיני מקומות רחוקים, כשבמרכז האי גינה איטלקית.

כמו שבטבעת קרי יש את Conor Pass, שלא יצא לי לראות 🙁 , בברה יש Healy Pass. ה"פסים" האלה הם בעצם מעברי הרים שמספקים תצפיות יפות על הסביבה. מצאתי פה איזה בלוג של מישהו שביקר פה. בקצה חצי האי אפשר גם לעלות על ה"רכבל היחידי באירופה שעובר מעל ים פתוח" והיחיד באירלנד(!) ולהגיע לאי קטן בשם Dursey, בהנחה כמובן שהרכבל לא מושבת בגלל רוחות 🙂 . ביום טוב תוכלו לראות מהאי הזה את האי הבא עליו אדבר, Skellig Michael. נשמע מוכר? בינתיים הנה קצת מהטבע פה:

 

Skellig Michael island

יכול להיות שהשם מוכר לכם, בייחוד אם אתם מחובבי Star Wars כי צילמו פה כמה סצינות. אלו בעצם שני איים שעל אחד מהם יש מנזר בנוי וכמה מבני מגורים ישנים. נזירים חיו שם מהמאה ה-6 עד המאה ה-12. לא יודעים יותר מדי על המנזר אבל טוענים שהויקינגים היו תוקפים שם מדי פעם… נראה שיש שם נוף מטורף!! אפשר להגיע לשם מ-Portmagee בטבעת קרי, והשייט לוקח בערך שעה וחצי לכל כיוון. יוצאים ב-10 בבוקר וחוזרים ב-3. יש גם אופציה לקחת שייט ללא עצירה באיים. בכל אופן מומלץ לבדוק מראש.

Aran islands

הנקודה הבאה שרציתי לספר עליה היא איי Aran שנמצאים כ-45 דקות הפלגה מגאלווי. אלה 3 איים בגדלים שונים אבל יותר גדולים מאלה בסעיף הקודם, ופה יש יישוב קטן, כלומר אפילו אפשר להשאר לישון פה אם ממש בא לכם להתבודד 🙂 . אומרים שעל חלק מהם יש את השרידים הארכיאולוגיים העתיקים ביותר באירלנד. על האי הגדול יש מבנה היסטורי בשם Dun Aengus מרשים גם בגודלו וגם בזה שהוא נמצא ממש על צוק (טוב, בכל זאת אנחנו על אי קטנטן). על האי ניתן להשכיר אופניים ולהסתובב ברוגע.

מעבר בין האיים – עקרונית אפשר לעבור בין האיים אבל צריך לדעת שהמעבורות שמגיעות מה-main land יוצאות מאותו מקום אליו הגיעו. אבל אם אתם מתכננים להעביר שם לילה, נראה לי מומלץ!

County Mayo

אם יש מקום שממש. אבל ממש. הייתי רוצה לראות זה זה. Downpatrick Head לא יודע… ראיתי לא מעט תמונות שלו באינסטוש ופשוט קנה אותי. זה הקטע שפתאום גוף כזה ענקי בולט מהמים.

County Donegal

מחוז מרוחק בקצה הצפון מערבי של אירלנד וכנראה בגלל זה הוא גם די פראי. קראתי עליו שגם בקיץ מזג האויר  יכול להשתנות בתוך דקות משמש לגשם ורוחות. קחו בחשבון.

נראה לי שלא שבעתם מצוקים באירלנד ובגלל זה אני מביא לכם את Slieve League. אם צוקי מוהר היו גבוהים, אז אלה אפילו יותר. ואם אתם כבר שם יש שביל צר שמוביל לפסגה.

חוץ מזה, בקצה הכי צפוני של המחוז יש עוד נקודה שנראית מדהימה בשם Malin Head

 

יש לכם עוד המלצות על אירלנד? אשמח לקרוא עליהם בתגובות!

מחפשים עוד מקומות לא מוכרים? אם אתם כמוני אוהבים טבע וירוק, למה שלא תנסו את איי פארו, האיים האזוריים או את (האי) ראוניון

והנה המפה כמו שהבטחתי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן