למה ונקובר איילנד?
ונקובר קנדה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

למה לטייל בונקובר איילנד?

תוך כדי שכתבתי את הפוסטים האחרונים על אירלנד התחלתי גם לתכנן את הטיול הבא שלי, הטיול לונקובר איילנד (במערב קנדה). 

זה יעד שאני ממש מפנטז עליו! יש לי מה שנקרא, שתי מטרות מוגדרות היטב: 

1) לראות דובי גריזלי אוכלים סלמון בנהר (תכלס אם הייתי יכול לחבק אותם אפילו יותר טוב).  

ו-2) לראות ליוויתני אורקה (orca – killer whales) שוחים לידי… לוויתני אורקה זה אלה בצבע שחור ובטן לבנה, עם סנפיר גב יפה כזה – "לשחרר את ווילי" מי שמכיר. 

למה ונקובר איילנד? עקרונית את שתי המטרות האלה הייתי יכול לראות גם באלסקה, כן, אלה בערך האופציות. רק שאלסקה הרבה יותר גדולה ושם ספטמבר זאת כבר עונה יותר בעייתית.

תכנון הטיול

בהתחלה חשבתי שהשהות באי תהיה של ימים בודדים עד שבוע, אבל ככל שהתעמקתי ראיתי שיש שם לא מעט דברים שיכולים לעניין אותי ונכון לעכשיו נראה שאת רב הזמן אבלה שם, כשרק בסוף הטיול אגיע לביקור של יומיים בונקובר העיר. העיר לא נמצאת על האי…

תוך כדי עבודה הסתבר לי שזה טיול קצת יותר מאתגר לתכנון. למה? כי למרות שזה "אי" ובדרך כלל כשאנחנו חושבים על אי יש לנו בראש משהו סולידי כזה עם עץ דקל, גיליתי שבמקום הזה יש מלא טבע והוא גדול פי 1.5 ממדינת ישראל! קראתם נכון. הקטע הוא שכשמסתכלים על קנדה, זה נראה מקום פיצפון…

מה שקורה בדרך כלל בטיולים שלי זה שאני מגיע ליעד, שוכר רכב ופחות או יותר זהו. כלומר יש לי מסלול עקרוני שאני עושה עם הרכב אבל זה די פשוט. פה, בגלל שהיעד עצום ואפשר להגיע אליו בכל מיני דרכים זה קצת מסבך את ההתחלה.

לפני שמתחילים טיפ פרקטי לכל מי שטס לקנדה: מי שמגיע לקנדה בטיסה חייב להוציא ETA. זוהי מן אשרת כניסה שאפשר לעשות דרך האינטרנט ועולה 7 דולר קנדיים. כתוב באתר שקבלת האישור יכולה לקחת כמה ימים אבל לרב מקבלים את האישור תוך כמה דקות.

איך בכלל מגיעים לונקובר איילנד?

איך כדאי להגיע לאי? מטוס או מעבורת? עם או בלי רכב? גם פה זה מתפצל… מה היתרונות והחסרונות של כל דרך? אלה גם עלויות שונות, גם זמנים שונים, גם יעדים שונים… יש הרבה פקטורים! אנסה להעלות פה על הכתב כמה מהשיקולים שחשבתי עליהם.

טיסה

  • רגילה/בינלאומית – אפשר להגיע בטיסה בינלאומית לויקטוריה, שנמצאת בדרום האי והיא גם בירת בריטיש קולומביה ומשם להתחיל את הטיול באי.
  • אפשר גם לטוס טיסה פנימית מונקובר למשל לעיר קטנה יותר בצפון האי אבל אז צריך לשכור רכב בעיר הקטנה הזאת.
  • ואפשר בכלל לטוס במטוס שיכול לנחות על המים וככה להגיע לטופינו שנמצאת במערב האי. החסרון הוא שאז יש מגבלה על המזוודה שאפשר להביא.

מעבורת

  • עם רכב – יותר יקר
  • בלי רכב ולהשכיר שם בויקטוריה או בננאימו

בגלל שאני אוהב להיות כל הזמן עם רכב צמוד בחרתי לטוס לונקובר (שנמצאת על ה-main land) ולעבור עם האוטו במעבורת. ככה אני לוקח ומחזיר את הרכב באותו מקום ויש לי אותו 24/7.

האי ונקובר
זום-אין על ונקובר איילנד

מה אני רוצה לראות?

למזלי אני די מפוקס (שלא לומר מאוד!) על מה אני רוצה לראות בהיבט של איזה דובים ואיזה ליוויתנים. 

מה ז"א? על האי יש דובים שחורים, אבל הם מסתובבים באיזור אחר באי (דובי הגריזלי לא נמצאים על האי עצמו אלא יותר ב-main land)… עוד פעם, קיפ אין מיינד שזה אי עצום. למה דווקא גריזלי? כי דובים שחורים כבר ראיתי כמה פעמים, ודובי הגריזלי יותר גדולים.

 

לגבי הליוויתנים אז יש עוד כמה סוגים וכמו הדובים הם מסתובבים במקומות אחרים. מה שאני רוצה להגיד זה שאם אתם יותר גמישים בדרישות שלכם, התכנון יכול להיות קל יותר 😉 . 

במקרה כזה, בגדול, לא צריך להגיע לצפון האי, וזה מה שרב האנשים עושים. ניתן לראות אורקות גם בשייט שיוצא מויקטוריה ודובים שחורים באיזור מרכז האי. לי פשוט יש חלום כבר לראות את הגריזלים האלה. "ראיתי" אחד בילוסטון עם משקפת מ-400 מטר, נקודה חומה. לא נחשב.  

אחרי שהחלטתי מה אני רוצה לראות עכשיו צריך להחליט איך אני רוצה לעשות את זה או יותר נכון עם איזה סוכנות טיולים. הרי ברור לכם שיש כמה סוכנויות וכל אחת מציעה משהו דומה אך שונה. מסתבר שכדי לראות את הדובים יש אפילו טיול שיוצא לכמה ימים!

הבנתי שאני צריך להגיע לצפון האי כמה שיותר מהר כי תחילת ספטמבר זה הזמן שהסלמונים חוזרים למקורות, ולכן 1) הזמנתי את המעבורת מונקובר העיר לאי ונקובר יום אחרי שאני נוחת ו-2) סגרתי יום שייט לראות דובי גריזלי ויום אחרי זה שייט לראות אורקות!

מרכז האי ונקובר

את המעבורת, שלוקחת כמעט שעתיים, לקחתי מונקובר ל-Nanaimo (אפשר גם לויקטוריה) שהיא עיירה גדולה במרכז האי. כמו בכל האי, גם פה בסביבה יש מפלים, מפרצים, מסלולי הליכה וכו'. לפי כמות הסימונים שיש לי על המפה ברור לי שלא אספיק מלא דברים.

איזור נוסף לטיול באי הוא שמורת Pacific rim בצד המערבי שלו, כשה"עיר" המרכזית שם היא Tofino. אבלה באיזור כמה ימים כי יש שם מסלולי הליכה, יערות, מפלים, וחופים עצומים. רק שתדעו, ונקובר איילנד זה אחד המקומות האחרונים בעולם שיש בהם  יערות גשם ממוזגיםשהם שונים מ"סתם יערות גשם" שנמצאים בדרך כלל באיזורים יותר טרופים ולחים, כאלה שאני לא אוהב.

פסיפיק רים

אלף כבאים לא יצליחו לכבות אותי

מסביבות אמצע אוגוסט התחלתי לראות בכל מיני קבוצות טיולים של קנדה שיש שריפות בבריטיש קולומביה ותיירים בורחים מהרוקיז כי יש מלא עשן. בתור מי שהיה שם ונהנה מראות מעולה, אני יכול להבין את הבאסה כשלא רואים את האגמים בצבעים המטורפים שלהם.

בהתחלה לא ייחסתי לזה חשיבות כי הנחתי שהרוח המזרחית שמגיעה מבריטיש קולומביה מביאה את העשן לרוקיז. נכנסתי לאחד האתרים שמדווחים על השריפות בלייב וחטפתי חום! 😱 קודם כל יש מללללא שריפות! וגם יש כמה בונקובר איילנד עצמו 🔥 . נקווה שלא ישפיע עליי… אהה ואל תשאלו אותי לגבי ההבדל בין הנקודות השונות. המקרא לא היה הכי ברור.

תכלס, תחשבו כמה חומר בעירה יש שם, הרי הכל יערות!

קצת על האיש מאחורי האי - מי זה ונקובר?

כדי לא לסיים בוייב כזה שלילי, אספר קצת על האיש שעל שמו נקראת העיר, האי ועוד כמה דברים ברחבי העולם. קפטן ג'ורג' ונקובר היה בריטי שליווה את ג'יימס קוק בתור נווט במסע שלו ב-1772. 20 שנה מאוחר יותר ב-1791 הוא קיבל משלחת משל עצמו ויצא לחקור את החוף הפסיפי, מאלסקה בצפון עד אורגון של ימינו. 

לחקור אומר גם הרבה למפות, כלומר בכלל "לצייר" את האיזור הזה ואומרים שהמפות שלו היו מאוד מדוייקות. עד כדי כך שממש עד לאחרונה עוד היו משתמשים בהן לכל מיני השוואות! עוד משהו שגיליתי תוך כדי קריאה היה ששמורת הטבע ג'ספר ברוקיז הקנדיים, קרויה על שם אבא של ונקובר! 

 
🙋‍♂️🤙🐻
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

1 מחשבה על “למה ונקובר איילנד?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן