ילוסטון – עמק למאר
ילוסטון אטרקציות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

עמק למאר - ילוסטון

נכנסתי בבוקר לאוטו והיה משהו מוזר אבל מוזר טוב… הרגשתי שהמושב קצת חם ואז גם קלטתי שההגה חמים ופתאום קלטתי שזה באמת מחומם! אם קר בחוץ, האוטו יודע לחמם, זה גאוני! בשלב כלשהו כבר היה חם מדי ולקח זמן להבין איפה מבטלים את זה…

התחלתי בנסיעה צפונה במטרה להגיע ל- Lamar valley שהוא מחוץ ללולאה העליונה (הסבר קצר: הכביש בפארק בנוי בגדול משתי לולאות, מסומנות באדום, ואת רוב הזמן שלי ביליתי שם).

אוטו עם מחמם כסא
ילוסטון למטייל
אז כמובן שאי אפשר פשוט לנסוע, וכל הזמן יש עצירות בדרך, עצירות "טובות" זאת אומרת. עשיתי שוב מעבר בקניון ילוסטון אבל הפעם מהחלק הצפוני שלו. אחר כך הגעתי למפלי Tower שהיו גם יפים.

ששש! דב בשטח

כמה מטרים אחרי זה, כשבכלל עצרתי במפרץ שקר כלשהו, ראיתי התקהלות של הרבה אנשים… הם צפו בדב שחור, אז נעמדתי גם ודווקא ראו אותו לא רע. אנשים מטורפים, באים עם חצובות, בגדי הסוואה וכאלה (עוד נגיע בהמשך לעניין התצפיות).

הסתכלתי עליו במשך כמה דקות עד שהוא כבר יצא מטווח הראיה. חזרתי לאוטו, המשכתי בנסיעה, ואז (אני כבר לא זוכר באיזה שלב זה היה) הסתבר שיש עוד דב, ממש כמה מטרים הלאה.

הקטע שלא היו שוליים שאפשר לעצור בהם, אז די נעמדתי על הנתיב, פשוט הדב הזה כבר היה הרבה יותר קרוב, גם צילמתי ורואים יותר מנקודה שחורה 🙂 , כמובן שהכל עם זום, זה לא כמו ביזון שרואים ממש מקרוב.

עמק למאר

מה שמעביר אותי ליעד הבא… הגעתי ללמאר הזה. גם כן ״הגעתי״, זה לא שהיה שלט או משהו, אתה מתחיל לנחש. אני מסתובב עם כל מיני מפות באוטו, ובכל אחת מופיעים שמות של מקומות אחרים, לא משנה… אין GPS אז אתה מנסה להבין איפה אתה נמצא. זה היה מהמם!! גם הנסיעה לשם שטיפסה וירדה איזה הר ואחרי זה העמק עצמו, פשוט אין מלים… מרחבים ירוקים כאלה, שמיים כחולים, ביזונים מלחחים עשב – מה עוד צריך?!

בדרך חזרה, ירדתי מהכביש הראשי לאיזה מסלול ושוב ראיתי הרבה אנשים מסתכלים עם משקפות/מצלמות. בדרך כלל במצב כזה זה אומר שיש דב גריזלי (עליו בהמשך) אבל הפעם זה היה דב שחור. ביקשתי ממישהו את המשקפת ובאמת ראיתי אותו אבל בוא נגיד שזה לא בדיוק זה…

יש דב גריזלי?

בערב בדרך חזרה הביתה, בכביש שעברתי בו כמה פעמים, תמיד ראיתי התקהלויות, אז אמרתי שנשאל מה הולך שם. ״רואים גריזלי״ – בוא נסביר רגע את המונח הזה – יש צי של משקפות שכנראה מתצפתים במשך שעות כי אחרת אני לא יודע איך מוצאים אותו, ואז אחד שם מראה לי במשקפת וראיתי אותו, כלומר ראיתי נקודה חומה… טוב לא יודע מה להגיד. אני מניח שאם הייתי קם בשבילו בחמש בבוקר ועוקב אחריו שעה, הייתי יותר מתלהב. אז מחר בבוקר אנסה את מזלי…

ממשיך לנסוע ביופי הצרוף הזה, תראו

שמורת ילוסטון

סוגים שונים של פעילות תרמית

בצהריים המשכתי לכיוון Mammoth שעוד פעם, זה מתחם של כל מיני נביעות תרמיות, אבל בכל מקום זה מתבטא בצורה אחרת על פני האדמה. הצבעים השונים שרואים זה בעצם בקטריות. מסתבר שכל בקטריה אוהבת טמפרטורה טיפה שונה, אז הבקטריות הלבנות אוהבות טמפ' מאוד גבוהה, הצהובות אוהבות טמפ' נמוכה יותר וכך הלאה.

אחרי זה נסעתי ל- Norris basin שיש שם כל מיני צורות גאולוגיות יפות, גייזרים מעשנים וצבעים מיוחדים. כשהולכים שם במתחם, יש ריח חזק של גופרית, לא הכי נעים… אבל תכלס זה די אופייני לכל הפארק 🙂 .

וככה סתם שתבינו מבחינת האור, התמונה הזאת צולמה ב-18:15! תראו עוד כמה אור יש בחוץ, זה נראה ממש צהריים… מחר יום (מלא) אחרון

ילוסטון אטרקציות
Mammoth
ילוסטון למטייל
Norris basin
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן