המדריך למטייל בקנדה
לאן לטייל בקנדה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

המדריך למטייל בקנדה

עדכוני קורונה - מאי 2021

בגלל מצב הקורונה והחיסונים, קנדה עדיין סגורה לתיירים, אפילו אם אתם מחוסנים. למעט מקרים חריגים של ארועים משפחתיים או בעיות בריאות.

אפשר למצוא מידע עדכני כאן.

אם אתם מתכננים משהו עתידי, תמשיכו לקרוא! 🙂

טיול עצמאי בקנדה

למרות שיש בקנדה כמה ערים גדולות ויפות, מוקד המשיכה העיקרי (בטח בשבילי) של קנדה הוא הטבע. ממפלי הניאגרה באיזור טורונטו, דרך שמורות הטבע באנף (מספר 9 במפה למטה) וג'ספר (מספר 10 במפה) ברוקיז הקנדיים במערב המדינה, ונקובר ובריטיש קולומביה, שלכת מדהימה שניתן לראות בסתיו במזרח המדינה ועוד. מעבר לטבע המדהים שיש בקנדה, היא גם מאוד נוחה לטיול עצמאי

זה מתחיל בשפה. כמו בארה"ב, השפה השלטת ברב המדינה (למעט פרוביניציה אחת) היא אנגלית, אבל היתרון של קנדה מגיע בדמות היחידות! סוף סוף יחידות של אנשים נורמליים כלומר מרחקים בקילומטרים ולא במיילים, טמפרטורות בצלזיוס, דלק בליטרים ועוד.

כמובן שמבחינת תחושת הבטחון אין שום בעיה לטייל בקנדה, עם אנשים נוספים או לבד.

לאן כדאי לטייל בקנדה
דרך הקרחונים, הרוקיז הקנדיים

כמה עובדות גיאוגרפיות

  1. קנדה היא המדינה השנייה בגודלה בעולם (אחרי רוסיה)
  2. קרוב ל-90% מהשטח שלה לא מיושב! עוד משהו שיעזור להבין את העובדה הזאת – היא רק קצת יותר גדולה מארה"ב אבל יש שם 11% מהאוכלוסיה, כ-37 מיליון תושבים.
  3. יש בה הכי הרבה אגמים בעולם אבל זה לא מסתכם בזה. כמות האגמים כל כך גדולה שהיא יותר גדולה מכמות האגמים בכל שאר העולם ביחד!!
    מסתבר שלא יודעים בדיוק כמה יש, המספרים נעים בין 2 ל-3 מיליון (חתיכת סטייה!). רק באונטריו, אחת הפרובינציות, יש 250,000 אגמים.
  4. יש לה את קו החוף הארוך בעולם.
  5. בקנדה יש פחות תושבים מאשר ב… טוקיו!
המדריך למטייל בקנדדה
לייק מורייין, הרוקיז הקנדיים

עוד כמה דברים שלא ידעתם על קנדה

  1. פיצה הוואי כלומר עם אננס, שאני מאוד אוהב, הומצאה בכלל בקנדה!
  2. לפני שנבחר לראשות הממשלה, ג'סטין טרודו עבד בתור שומר ברים ומדריך סנואובורד
  3. שמות נוספים שהוצעו לקנדה ב-1867:
    1. בוראליה – במשמעות צפון כמו אורורה בוראליס. סוג של קונטרה נחמדה לאוסטרליה
    2. קבוטיה – על שם החוקר האיטלקי ג'ון קבוט)
    3. אבל הכי נחמד – אורסליה מהמלה הלטינית ursus – דב
  4. יש כמה קנדים מפורסמים שאולי לא ידעתם שהם קנדיים… ג'ים קרי, מייק מאיירס, סת' רוגן, פמלה אנדרסון, קיאנו ריבס, שנייה טווין, אלניס מוריסט, אבריל לבין, ג'ייסון פריסלי (AKA ברנדון)
  5. ממציאים והמצאות
    1. הכדורסל הומצא ע"י בחור קנדי בשם ג'יימס נייסמית'
    2. האינסולין התגלה ע"י דוקטור קנדי

אבל! את כל העובדות האלה אפשר למצוא בוויקיפדיה ובאתרים נוספים. 

לא בשביל זה התכנסנו כאן.

מסלולי טיול מומלצים בקנדה

גודל

המרחקים אמנם גדולים מאוד ולכן כמעט שלא ניתן לכסות את קנדה בטיול אחד. הגודל הוא עצום. כמו שציינתי למעלה, זו המדינה השנייה בגודלה בעולם, אבל אני מדבר עכשיו על משהו יותר "מקומי". כשאתה מטייל בקנדה, ההרגשה היא תמיד של מרחב וחוסר צפיפות. למשל כשעוצרים לקניות בסופרמרקט, מגרש החניה ענק ובכל מקום חניה אפשר להחנות משאית!

מצורפת מפה לעזרה בהתמצאות

לאן לטייל בקנדה
מוקדי המשיכה העיקריים בקנדה

אשרת כניסה

חשוב: אם אתם נכנסים לקנדה מהאוויר (כלומר לא עם רכב מארה"ב) עליכם להוציא סוג של ויזה שנקראת ETA

מממלאים כמה פרטים באינטרנט, משלמים 7 דולר ומקבלים אישור תוך כמה ימים. 

בלי זה לא תורשו להכנס! זהו תהליך פשוט, לא כמו תהליך הוצאת ויזה לארה"ב…

מתי להגיע

בגלל המיקום הצפוני של קנדה פחות מומלץ לבקר שם בחורף כאשר המעלות יכולות להגיע גם למינוס 40.
העונות המומלצות ביותר להגיע לקנדה הן אביב, קיץ וסתיו, כאשר המומלצת ביותר לרב קנדה היא כמובן הקיץ בו תוכלו לחוות מזג אוויר קריר.
מאחר וקנדה ענקית, בחרתי לפרט לאיזה איזור כדאי להגיע באיזה עונה בהמשך הפוסט.

לאן כדאי בקנדה

מזרח קנדה - נובה סקוטיה, קוויבק

אם אתם מתכננים את הטיול הבא שלכם למזרח קנדה, לאיזור מפלי הניאגרה (מספר 2 במפה), אפשר למצוא טיסה ישירה לטורונטו (מספר 1 במפה) שנמשכת כ-11 שעות. מבחינת מרחקים (ואם יש זמן) אפשר לשלב ביקור במפלים עם ביקור בניו יורק אז זאת נקודה למחשבה. 

אם תרצו לבקר בקוויבקישנן גם טיסות ישירות למונטריאול (מספר 3 במפה). כמובן שאפשר לשלב גם ביקור בשתי הערים. זמן הנסיעה ביניהן הוא כ-6 שעות וביניהן ממוקמת עיר הבירה של קנדה, אוטווה.

אפילו עוד מזרחה מקוויבק נמצאות 3 פרובינציות (המקבילה הקנדית למדינות האמריקאיות) קטנות יחסית – נובה סקוטיה (מספר 6 ו-8 במפה), ניו ברונסוויק והנסיך אדוארד. אני חושב שגולת הכותרת של האיזור היא טיול בתקופת השלכת, בה רואים שלל עצים מחליפים את צבעי העלים וזה נראה כמו ציור של אומן. נובה סקוטיה ("סקוטלנד החדשה") היא גם הפרובינציה עם הכי הרבה מגדלורים בקנדה, למקרה שתהיתם. כאן תוכלו לקרוא 5 דברים שלא ידעתם על מגדלורים!

ממש בגבול בין נובה סקוטיה לניו ברונסוויק ניתן לראות בתופעת הגאות והשפל הגדולה בעולם, זה קורה במפרץ פאנדי (מספר 7 במפה). בשעות השפל אפשר ללכת בין סלעי ענק ברגל, ובשעות הגאות שטים ביניהם בקיאקים.

המדריך למטייל בקנדה
פגיז קוב, קנדה
מפלי סנט אן קוויבק
מפלי סנט אן

מערב קנדה - ונקובר איילנד, הרי הרוקיז

במערב קנדה נהוג לדבר על שני יעדים אפשריים לתחילת המסלול – או קלגרי, העיר הקרובה ביותר להרי הרוקיז או ונקובר שנמצאת בפינה הדרום מערבית של קנדה. לשתיהן אין טיסות ישירות מישראל ולכן נדרש קונקשן או בקנדה או באירופה.

הרי הרוקיז הם רכס הרים משמעותי שיוצר מגוון נופים דרמטיים – אגמים בצבעי טורקיז שנוצרו ממי קרחונים, הרי גבוהים בצידי הדרך, מפלים, קניונים ועוד. 

עונת הטיול ברוקיז היא בין יוני לספטמבר כשהשיא הוא ביולי אוגוסט מה שגורם לעלייה דרסטית במחירים וקושי במציאת מקומות לינה. אופציה שיכולה להתאים למשפחה היא טיול בקרוואן שאמנם חוסך את עלויות הלינה אבל עדיין דורש תכנון כי צריך להזמין מקומות בחניונים יעודיים. אפשרות נוספת היא לטייל בשולי העונה, למשל בספטמבר אחרי השיא. כמובן שיש בזה גם סיכון קל מבחינת מזג האוויר אבל גם סיכוי מסוים לרווח. אני למשל התעוררתי בלייק לואיז אחרי לילה שלם של שלג וזכיתי למראה שקשה לתאר…

לאן לטייל בקנדה
ספיריט איילנד, שמורת ג'ספר

לחובבי הערים ונקובר (מספר 11 במפה) מתאימה כמו כפפה. זו עיר שנבחרת שנה אחרי שנה לאחד המקומות הטובים בעולם לגור בהם! מלא מסעדות טובות בכל ז'אנר, חיי לילה, מוזיאונים וכו' ועדיין הטבע נמצא במרחק נגיעה. עיר נוספת ששווה להזכיר היא ויקטוריה, בירת בריטיש קולומביה (מספר 12 במפה). 

אם זמנכם קצר ואתם מתלבטים מה לעשות בויקטוריה, לדעתי התשובה ברורה – ביקור בבוצ'ארט גארדנס. ויקטוריה ממוקמת על אי, ונקובר איילנד – רק כדי לסבר את האוזן, זהו אי שיותר גדול מישראל! אפשר להגיע לויקטוריה או במעבורת מונקובר או בטיסה במטוס קל שנוחת על המים, חוויה מומלצת בכל מקרה!

רב שטח האי מכוסה ביערות גשם ויש לא מעט מסלולי הליכה יפהפיים שעוברים בין עצים ענקיים בני מאות שנים. שמורת הטבע פסיפיק רים נמצאת בצידו המערבי כשבצדה הצפוני העיירה הנחמדה טופינו. לפני כמה שנים העבירו חוק מקומי שאוסר על רשתות כגון וולמרט, מקדונלדס וסטארבאקס לפתוח שם סניפים ולכן כל החיים מתבססים על עסקים מקומיים מה שתורם לאווירה הנחמדה.

המדריך למטייל בקנדה
ונקובר איילנד

בחרתי לסיים במבחר סרטונים מקנדה

עוד פוסטים על קנדה

כלבי ים קוויבק

המסע לעבר כלבי הים הלבנים

המסע לעבר כלבי הים הלבנים 28 שעות עֵרוּת 5 קונקשנים מטוסים שהולכים ונהיים קטנים יותר וגם – ישנים יותר! אינספור עיכובים, כמעט ביטול טיסה בשל

קרא עוד »
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
ערן ברימן - מטייל עם חיוך

נעים מאוד, אני ערן. נולדתי וגדלתי בת"א ואולי בגלל זה אני כל כך צמא לטבע ירוק וקריר. יצר ההרפתקנות שלי והמשיכה לבעלי חיים גדולים ו"חמודים" גורמים לי למתוח את הגבולות ולטייל למקומות קרים ורחוקים.

עוד עליי

פוסטים נוספים בנושא

תגובות ושאלות

2 מחשבות על “המדריך למטייל בקנדה”

  1. שלום
    אנחנו מגיעיים לHopewellroke ב 11 לאוקטובר ולפי האתר שלו ראינו שהוא יהיה סגור.
    האם ניתן לראות את הגאות והשפל למרות שהאתר סגור?
    תודה
    אתי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הזמינו את אחת ההרצאות שלי

המסע בעקבות כלבי הים הלבנים

 המסע הארוך אל עבר אחת התינוקיות הקרות בעולם, שם פגשתי בכלבי ים שרק נולדו

רוצה לשמוע עוד?

בהרצאות שלי אפגיש אותך עם לוויתנים, דובי קוטב, אריות ים וציפורים נדירות

אשמח לחזור אליך עם פרטים לגבי הזמנת אחת מההרצאות שלי

מקווה שנהנית מהכתבה!

לשלוח לך מייל כשעולה תוכן חדש לאתר?

יעדים מרתקים, טבע ובעלי חיים אצלך באינבוקס ולא יותר מפעם בשבועיים למצטרפים לרשימת התפוצה
דילוג לתוכן